One America News Network Sues Rachel Maddow For $10 Million…She Accused Them of Being Russian Tools


Is it always going to be this way?

Will Democrats continue to blame Russia and accuse their detractors of working for the Russians every time their policies are questioned?

That’s what Rachel Maddow claimed about One America News Network (OANN).  Maddow claimed that OANN was a Russian propaganda site.

OANN is wholly owned by the Herring family in San Diego and they say they do not and have not ever been financed by Russia.

OANN, in their lawsuit, claims that Maddow and MSNBC knew the accusation was false but just wanted to hurt the site because of their conservative views.

From The Daily Caller

One America News Network (OANN) filed a $10 million defamation lawsuit Monday against MSNBC’s Rachel Maddow.

OANN is suing Maddow, MSNBC, Comcast Corporation and NBC Universal for defamation, alleging Maddow “maliciously and recklessly” went after the network by suggesting it is a Russian state propaganda outlet, the complaint reads, according to Law and Crime. Maddow said that OANN “really, literally is Russian propaganda” on “The Rachel Maddow Show” in July.

Maddow’s comment was based on The Daily Beast article stating OANN’s Kristian Rouz is a “Russian national on the payroll of the Kremlin’s official propaganda outlet, Sputnik.” OANN demanded retraction from The Daily Beast reporter and Maddow on July 29.

“This is vile, sensationalistic reporting,” OANN’s lawyer, Skip Miller, said according to a previous press release. “These defamatory statements must be retracted immediately. One America News Network has no connection to the Russian government or any other government — no connection whatsoever, financial or otherwise.”

Comcast is being sued for refusing to carry OANN as part of its cable programming because the network could go against liberal politics of MSNBC, according to the complaint. The lawsuit also alleges that Maddow and the other defendants knew her comment was false. It suggests the statement was intentionally made to hurt OANN because of the network’s conservative views.