Mueller’s Russia investigation digs up new details every day, it seems, and this time it’s aiming its sights toward Representative Dana Rohrabacher.

Rohrabacher seems to be pro-Russa and has traveled to Moscow to meet with government officials. One interesting note is his attempt to end the Magnitsky Act, which froze assets of Russian prosecutors and investigators who were suspected of human rights abuses.

As reported by NBC News:

The meeting allegedly took place in Washington the evening of Sept. 20, while Flynn was working as an adviser to Trump’s presidential campaign. It was arranged by his lobbying firm, the Flynn Intel Group. Also in attendance were Flynn’s business partners, Bijan Kian and Brian McCauley, and Flynn’s son, Michael G. Flynn, who worked closely with his father, the sources said.

Mueller is reviewing emails sent from Flynn Intel Group to Rohrabacher’s congressional staff thanking them for the meeting, according to one of the sources, as part of his probe into Russian interference in the 2016 presidential election and possible collusion between the Trump campaign and Russia.

In September, the Wall Street Journal reported that Rohrabacher offered Trump a deal that to protect Julian Assange, creator of WikiLeaks, which released emails damaging to Hillary Clinton ahead of the 2016 election, from legal peril. In return for not prosecuting him for his group’s 2010 leak of State Department emails, Assange would allegedly provide proof that Russia was not the source of the hacked Democratic emails. The intelligence community has pointed to Russia as the secret provider of the email trove to WikiLeaks.

Rohrabacher’s Russia love and his meeting with Flynn has made him the first sitting congressman to get on Mueller’s radar.

Most of what has been reported about Mueller’s questioning of Flynn’s lobbying work has concerned his efforts on behalf of Turkey. Less is known about his lobbying ties to Russia, though he was paid $45,000 plus expenses for attending a gala in Moscow in December 2015 and being interviewed by RT, the Kremlin-financed cable TV news channel.

Show / Hide comments ()